צור קשר או התקשר: 03-9233323

Galaxie®-תמסורת חדשה של חברת Wittenstein Alpha.

פורסם בתאריך February 27 2018

 Galaxie®-תמסורת חדשה של חברת Wittenstein Alpha.

ה  Galaxie®הינה תמסורת חדשה מבית ויטנשטיין, גרמניה, אשר משלבת מספר יתרונות של התמסורות המסחריות השונות, ואשר ייחודיותה מתבטאת במגע כמעט תמידי של שיני התמסורות, בטבעת השיניים הפנימית-בשטח פנים הגבוה כ-7 פעמים יותר מתמסורות אחרות בשוק.

 התמסורת   Galaxie® הינה בעלת תכונות ייחודיות- העברת טורק גבוה במיוחד, קשיחות גבוהה לפיתול ובעלת דיוק גבוה- "אפס בקלש".

התמסורת מגיעה בתצורת ציר חלול/”Hallow Shaft” , ובמימדים קומפקטיים במיוחד.

 

ה Galaxie® הינה פרי פיתוחם של מיטב המוחות במרכז המו"פ של ויטנשטיין, שיכולה להוות פתרון שלם למערכת הנעה בתצורת ישירה או ישרת זווית, כתמסורת+מנוע אינטגרלי, מפעיל סיבובי, או בתצורה תמסורת בלבד- בהתאמה למנוע באפליקציית המשתמש.

 

רקע

תחילת השימוש בתמסורת, בסין של המאה השלישית לפני הספירה – שם יוצרה תמסורת מחלקים עשויים עץ-לצורך בניית שעון.

מאז ועד ימינו, תמיד שואפים המהנדסים להגביר את יעילות העבודה ולשפר את תכונות התמסורת.

עיקר המאמצים במאה האחרונה היו בתחום של בחירת חומרים, ייצור ברמת גימור גבוהה יותר,דיוק הרכבה, שימוש בשימון וגירוז מיוחדים, ועוד מגוון ניסיונות לשיפור ומיצוי היכולות של הקיים.

 

בשנות ה50 של המאה ה20, חלה פריצת דרך טכנולוגית, אשר שידרגה את השימוש במערכות תמסורת- המצאת התמסורת ההרמונית.

תמסורת זו אפשרה דיוק גבוה, העברת מומנטים ויחסי הפחתה גבוהים בממדים קומפקטיים.

עם זאת, הנצילות של התמסורת ההרמונית הינה נמוכה מאוד ביחס לגיר פלנטרי, ואורך החיים של התמסורת הוכח לא פעם כלא אמין מספיק ביחס לדרוש בתעשייה המודרנית.

 

מאז תחילת שנות ה2000 החלה לנשב רוח חדשה במחשבה כיצד לשפר ולייעל, ובעצם לקחת את טכנולוגיות התמסורות שלב אחד קדימה וכך לבצע את הצעד הבא, שיביא את פריצת הדרך בתחום ההנעה המכנית.

הטכנולוגיה שבתמסורת ה  Galaxie® הינה תוצר של עבודה מאומצת ורוח חדשנית, ובהחלט ניתן לומר כי ה  Galaxie® היא ה"דבר הבא" בתחום ההנעה המכנית- זאת , לאור שילוב תכונות של תמסורות פלנטריות עם יתרונות התמסורת ההרמונית, כמו שיוסבר בפסקאות הבאות .

 

איך זה עובד?

 התמסורת ב Galaxie® מורכבת משתי טבעות שיניים בעלות 24 שיניים- ושתי טבעות שיניים פנימיות עם 50 כניסות כל אחת. בצורה זו, מתקבל יחס הפחתה של 24, בממדים מאוד קטנים. כל שן הינה יחידה דינמית נפרדת בפני עצמה, אשר נתמכת במסב מחטי טבעתי.

 

התנועה הסיבובית בציר הכניסה עוברת דרך פוליגון א-סימטרי למסבים ומשם לטבעות השיניים ומתורגמת לתנועה לינארית בכיוון רדיאלי.

התנועה הנ"ל מבוצעת באופן לא סימטרי על פני טבעת השיניים הפנימית, בצורה כזו ששתי שיניים מתוך 24 תמיד במגע מלא עם טבעת השינון הפנימי, ושתי שיניים נגדיות-ללא מגע כלל בטבעת זו.

 

ארבע השיניים הנ"ל מחלקות באופן רגעי את התמסורת לארבעה רבעים, כאשר שני רבעים נגדיים תמיד נמצאים באותו מצב מגע או אי מגע.

ארבע שיניים אלו מיוצרות במתיחה מוקדמת, אשר מצד אחד לא מפריעה לתפקודן הרגיל בתמסורת, ומצד שני מאפשרת ל2 מתוכן להיות במגע מלא או ללא מגע כלל, בהתאם למיקומן ביחס לנקודת השיא בפוליגון.

 בצורה זו, מחצית מהשניים נמצאות במגע מסוים- החל ממגע שטח פנים מלא ועד מגע קצה שן בקצה כניסה משוננת, ומחצית השיניים האחרות אינן נמצאות במגע כלל.

צורת התמסורת הנ"ל מאפשרת תנועה סימולטנית של כל החלקים שבמגע, לעומת שילוב השיניים בתמסורת פלנטרית רגילה- אשר מאפשרת מגע ב3 או 4 נקודות וגם זאת בקו משיק בלבד.

 

המגע המרובה בשני רבעי התמסורת, בכל רגע נתון, מאפשר קשיחות גבוהה והעברת תנועה בדיוק גבוה במיוחד. כמו כן, קיבוע השיניים למסבים נעשה בצורה כזו, שזרוע הפעולה של המומנט הינה קצרה יותר- ומשכך הקשיחות הינה גבוהה יותר, והעמידות להעברת מומנט גבוהה יותר.

 

מניעת החיכוך, מתבצעת על ידי שימוש בשמן ייחודי, ובשיטה בה השמן תמיד שואף להכנס מתחת למרווח שנוצר מתחת לשן הנעה. נוסף על זאת, התמסורת מאפשרת קבלת משוב על מצבה בכל רגע נתון, כך שהמשתמש יוכל לדעת מצב השימון, המיסבים וכו'- לפני שנצפה כשל בפועל. הדיוק הגבוה של התמסורת מתקבל כתוצאה מהמגע המתמיד של שיניים, לאור מתיחת יתר של ארבע השיניים כמו שהוזכר לעיל.

משמעות הדבר- אין חופש - "אפס בקלש".

יתרה על זאת- מרגע שהתמסורת מוכנה, ומרגע תחילת שימוש- ערכי הבקלש נשארים קבועים לכל אורך חיי התמסורת!

 

כמו כן, בשילוב המנוע המתאים של סדרת RGM של תמסורת ה Galaxie®לתמסורת יתרון משמעותי של שיכוך רעידות והלמים, יחד עם מימדים קומפקטיים במיוחד.

 

למה השם Galaxie®?

לאור התנועה הייחודית שנוצרת עם התמרת התנועה הסיבובית לתנועה רדיאלית של השיניים- נוצרת כעין עקבה של מסלול לוגריתמי , כמו זה שניתן לראות בגלקסיה ספירלית. מכאן השם הלועזי  Galaxie®.

 

 

האם זה עובד?

התמסורת נמצאת בשימוש אצל מספר חברות מהגדולות בעולם החל משנת 2012, ועובדת בצורה יוצאת דופן, ובהתאם לכל הציפיות- ואף מעבר להן. כמו כן, התמסורת זמינה באופן מסחרי החל משנת 2016.

 ה- Galaxie® זכתה בפרסים שונים עבור חדשנות עקרון הפעולה- ועבור השימוש בטכנולוגיה מורכבת בצורה יוצאת דופן- כגון פרס Hermes Award בתערוכת האנובר 2015.

 

כאמור, עיקר המהפכנות והחדשנות שמתבטאת בפיתוח זה, באה לידי ביטוי בתמסורת זו בצורת המגע והתנועה של השיניים.

מיד ישנו מגע בין חלקי ההנעה בזמן העברת הכוח והמהירות. למעשה, המגע בין השיניים הינו בשטח מגע הגדול פי 6 וחצי, מהמקובל בשילוב שיניים בתמסורות העברת כוח פלנטריות או אחרות.

 

תצורות המערכת

התמסורת זמינה בתצורת מפעיל סיבובי חשמלי (כולל מנוע) -בסדרת RGM-

לקבל מידות פיזיות  קטנות וקומפקטיות יותר של מערכת ההנעה Galaxie® . כמו כן, ניתן לקבל את התמסורת בתצורה מכנית בלבד-בסדרת RG. ולהתאים אותה לכניסת כל ממשק מנוע אחר של המשתמש.

בנוסף, ניתן לקבל את התמסורת בתצורה ישרת זווית-בסדרת RGK.

 

יתרונות שילוב התכונות מערכת ההנעה Galaxie®

לסיכום נדגיש שוב כי בתחום הקינמיטקה  Galaxie®הינה יחידה מסוגה בעולם- אשר בה מספר רב של שיניים נפרדות נעות סביב טבעת השיניים הפנימית.

גיאומטריית השיניים יוצרת צורה של ספירלה לוגריתמית במהלך תנועת התמסורת, דבר המאפשר העברת כוח רב ודיוק אופטימלי של השיניים.

 

מערכת ההנעה Galaxie® מביאה לשילוב אשר לא היה ניתן להשיג עד כה של תכונות תמסורת -

  • דיוק גבוה מאוד, "אפס בקלש" גם בתנאי קיצון.
  • קשיחות גבוהה של התמסורת.
  • העברת מומנט גבוה.
  • יעילות גבוהה מאוד.
  • שיכוך רעידות והלמים.
  • מימדים קומפקטיים במיוחד.
  • תמסורת ציר חלול.
  • אפשרות לשילוב מנוע.

מספר לקוחות גדולים וותיקים של ויטנשטיין אלפא, אשר משתמשים בתמסורת זו החל משנת 2012- מדווחים על עלייה משמעותית ביעילות ותפוקתיות המערכות שלהם, אודות למאפייניה הייחודיים של ה מערכת ההנעה Galaxie®.

כתוצאה מהתכונות הנ"ל של התמסורת, מתאפשרת עבודה במהירויות גבוהות, בקצב גבוה ובדיוק גבוה במיוחד- אשר יחדיו תורמים במיוחד ליעילות המכונה של הלקוח הסופי.

 

מבחר תכונות של מערכת ההנעה Galaxie®:(RG/M SERIES)

(כל המספרים בהשוואה לתמסורות מסחריות בגדלים חיצוניים דומים)

  • העברת מומנט- 70%-170% יותר .
  • קשיחות לפיתול-340%-580% יותר .
  • טורק מקסימלי בעצירת חירום-150% -300% יותר.
  • יעילות- 18%-29%.
  • יחס קוטר הציר לקוטר חיצוני -3%-70% גבוה יותר.
  • דיוק גבוה מאוד-אפס בקלש.
  • אפשרות לתצורה ישרת זווית (RGK SERIES)
  • אפשרות למערכת שלמה של גיר+מנוע. (RGM/RGKM SERIES)
  • מותאם לחיבור לסנסורים המותאמים ל"תעשיה מחוברת 4.0".

צור קשר:

מדיטל היי-טק
כתובת מייל: Hi-Tech@medital.co.il
טלפון ראשי: 073-2000280

אביחי בן נעים
סלולארי: 054-6707555
כתובת מייל: avihai@medital.co.il
טלפון ישיר: 073-2000227

רונן שגיא
סלולארי: 054-6319985
כתובת מייל: ronen@medital.co.il
Direct Tel: 073-2000231

הצטרף לרשימת התפוצה שלנו במייל

הרשם לרשימת התפוצה שלנו במייל

סל הקניות

סה"כ: 0.00 NIS

סל הקניות שלך רייק