צור קשר או התקשר: 03-9233323

מתגי בטיחות בשימוש טכנולוגיית הRFID

פורסם בתאריך February 18 2024

מתגי בטיחות המכילים מערכת זיהוי באמצעות  תדרי רדיו (RFID) הפכו לאבן יסוד בתחום הבטיחות התעשייתית, ומציעים רמה מתקדמת של הגנה ואבטחה בסביבות שונות. השימוש בטכנולוגיית RFID נועד כדי להבטיח שמגני בטיחות או דלתות ייסגרו לפני שהמכונות יוכלו לפעול. בניגוד למתגי בטיחות מכניים מסורתיים, מתגי בטיחות RFID מספקים פעולה ללא מגע, מפחיתים את הבלאי ובכך מאריכים את תוחלת החיים הן של המתג והן של המכונות שהוא מגן עליו.

מתגי בטיחות RFID פועלים על ידי תקשורת בין קורא (מחובר לחלק קבוע של המכונה) לבין תג (מחובר לחלק הנע, כגון דלת או מגן). רק כאשר התג נמצא בקרבת הקורא תתאפשר למכונה לפעול. מערכת זו לא רק משפרת את הבטיחות אלא גם מציעה גמישות מבחינת קידוד, המאפשרת רמת אבטחה גבוהה מפני שיבוש ועקיפה.

רכיבי המערכת:

תג RFID (משדר): זה מחובר לחלק הנייד של מחסום בטיחות, כגון מגן מכונה או דלת מגן. התג מכיל מידע המאוחסן באופן אלקטרוני ספציפי לאותו מחסום.

קורא RFID (חוקר): מותקן על החלק הקבוע של המכונה, הקורא שולח גלים אלקטרומגנטיים המפעילים את התג וקוראים את הנתונים שלו.

 משדר ומקלט


התקשורת בין המשדר לקורא מתבצעת באמצעות שדות אלקטרומגנטיים שפולט המשדר. לאחר ההפעלה, תג ה-RFID משדר את נתוני הזיהוי הייחודיים שלו בחזרה לקורא ולאחר מכן, מתבצע תהליך האימות בו הקורא מקבל את הנתונים ומאמת את זהות התג. במידה והאימות צלח, קורא ה-RFID שולח אות למערכת בקרת הבטיחות של המכונה , המציין שהתנאים בטוחים לפעולה.

רמות קידוד:

תגי בטיחות RFID יכולים להגיע עם רמות שונות של קידוד כדי לספק דרגות שונות של אבטחה. רמות הקידוד נעות בדרך כלל בין אבטחה נמוכה לאבטחה גבוהה:

  1. קידוד נמוך (בסיסי): רמה זו משתמשת בקודים פשוטים ולא ייחודיים שהם זהים במספר יחידות של אותו מוצר. הוא מציע אבטחה בסיסית ומשמש בעיקר ביישומים שבהם הדאגה העיקרית היא לזהות אם מחסום / דלת סגורים.
  2. קידוד בינוני: ברמה זו, תגי ה-RFID מתוכנתים עם קודים ייחודיים המבדילים בין מתג אחד למשנהו, ומציעים אבטחה טובה יותר מפני שיבוש. רמה זו עשויה לכלול גם צורה כלשהי של אימות הדדי בין התג לקורא כדי להבטיח שרק התג הנכון יוכל להפעיל את המתג. קידוד זה משמש ביישומים שבהם אבטחה משופרת חשובה אך ללא צורך ברמות הגבוהות ביותר של עמידות בפני חבלה.
  3. קידוד גבוה (מורכב): קידוד גבוה כולל קודים ייחודיים ומורכבים שקשה לשכפל אותם. רמה זו כוללת לעתים קרובות אימות הדדי מלא והצפנה בין התג לקורא, מה שמבטיח תקשורת מאובטחת עמידה מאוד בפני שיבוש וגישה לא מורשית. אידיאלי עבור סביבות בסיכון גבוה שבהן בטיחות ואבטחה הם חשיבות עליונה. זה כולל אזורים עם בקרת גישה קפדנית או שבהם מכונות מהוות סיכון משמעותי.
  4. קידוד מותאם אישית: יצרנים מסוימים מציעים אפשרות של קידוד מותאם אישית, כאשר רמת האבטחה וסכימת הקידוד הספציפית מותאמות לדרישות הספציפיות של הלקוח. קידוד מותאם אישית מתאים ליישומים או תעשיות מיוחדות עם דרישות בטיחות ואבטחה ייחודיות.

מתגי בטיחות המשלבים גם RFID וגם מנגנונים מכניים ממנפים את החוזקות מערכות הבטיחות והופכות אותן לאמינות וגמישות יותר. בעוד שמנגון הRFID מקנה עמידות בפני חבלה, תפעול ללא מגע, עמידות סביבתית ניטור בזמן אמת ועוד, המנגנון המכאני מבטיח שלא ניתן יהיה לעקוף בקלות את דלתות הבטיחות ומוסיף שכבת הגנה נוספת.

 

 דגם מסדרת NS של Pizzato - המשלב מנגנון מכאני וגם את טכנולוגייתRFID


בכדי למקסם את יכולות הטכנולוגיה ולאפשר התקנה גם עבור חללים קטנים מאוד, פיתחה Pizzato Elettrica, יצרנית איטלקית המובילה בתחום הבטיחות, את המתג הקטן ביותר בעולם ((המכיל בתוכו את כל מאפייני הבטיחות הנדרשים – מנגנון מכאני ומנגנון RFID. סדרת הNX בעלת ראש ממתכת להגנה מפני פגיעות וגוף העשוי מטכנו-פולימר להרכבה קלה וגמישות המכשיר משלבת את שתי מערכות הבטיחות והופכת אותו למוצר הבטיחות הקטן ביותר בעולם.

               

 

 

 

סדרת  - NX ראש מתכת

 

 סדרת NX


Pizzato Elettrica, המוכרת בגישה החדשנית שלה בתחום פתרונות הבטיחות התעשייתיים, ממשיכה להשפיע משמעותית עם היצע של מתגי בטיחות המשלבים הן RFID והן מערכות מכניות ומציעה פתרונות ייחודים למגוון אפליקציות.

צור קשר:

מדיטל ויז'ן
כתובת מייל: vision@medital.co.il
טלפון ראשי: 073-2000250

אורן זולדן
סלולארי: 054-4792930
כתובת מייל: orenz@medital.co.il
טלפון ישיר: 073-2000224

דנה דעבול
סלולארי: 054-4441187
כתובת מייל: danna.d@medital.co.il
טלפון ישיר: 073-2000243

ירון שרצקי
סלולארי: 054-6889102
כתובת מייל: yaron.sh@medital.co.il
טלפון ישיר: 073-2000219

הצטרף לרשימת התפוצה שלנו במייל

הרשם לרשימת התפוצה שלנו במייל

סל הקניות

סה"כ: 0.00 NIS

סל הקניות שלך רייק